loading...
.....شرحی دیگر...
سید متین عظیمی بازدید : 716 دوشنبه 1392/05/07 نظرات (0)

قوم و خویش خدا 

آدمی می شناسم از دوزخ

خوف و تشویش دارد و من نه 

بس که می ترسد از عذاب خدا 

هول از آتیش دارد و من نه 

دائمن ذکر گوید و تسبیح 

در کف خویش دارد و من نه

قلبی آکنده از خدا و سری 

باطن اندیش دارد و من نه 

بس عجول است در رکوع و سجود 

گویی او جیش دارد و من نه 

تا رسد ز آسمان به او الهام 

دو سه تا دیش دارد و من نه 

گوئیا با خدا بُود فامیل 

او که این کیش دارد و من نه

بهر ماموریت ز بیت المال 

هی سفر پیش دارد و من نه 

توی هر شهر از بلاد فرنگ 

قوم یا خویش دارد و من نه 

برنگشته از انگلیس هنوز 

سفر کیش دارد و من نه 

بهر حج تمتع و عمره 

کوپن و فیش دارد و من نه

زندگی تخته نرد اگر باشد 

او دو تا شیش دارد و من نه 

پانزده تا مغازه ، یک پاساژ 

توی تجریش دارد و من نه 

در دزاشیب باغ و در قلهک 

خانه از خویش دارد و من نه 

نوزده تا عیال ، صیغه و عقد 

بی کم و بیش دارد و من نه 

گر چه با گرگ ها بود دمخور 

ظاهر میش دارد و من نه

دانی او این همه چرا دارد ؟ 

چون که او ریش دارد و من نه 

------------------------------

میکروفن را بگیر از هالو 

سخنش نیش دارد و من نه 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام و خوش آمد به وبسایت ما امیدواریم در سایت ما لحظاتی خوب را داشته باشید این سایت شرحی دیگر میباشد یعنی هر مطلبی در این وب قرار دارد با سپاس مدیریت سایت سید متین عظیمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت ما را چگونه میبینید؟
    شما طرف دار کدام یک از تیم های زیر میباشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 328
  • بازدید کلی : 1,348